Monday, February 23, 2009

Singular sensation*

Recently, I've been having thoughts about being single. I don't know why but maybe, just maybe, it's because I am.

Or maybe it's because every time I talk to a family member, any one of them is bound to ask me if I have "someone" in my life. Then, I'm always bound to say, "I don't have a someone. I have many-ones."

Or maybe it's because of a botched meet up with A.

Or maybe guys and relationships are the usual topics I have with my gay friends. I don't mind.

Maybe that's it. I don't mind being single. You can't miss something you never had, eh?

I know what it's like to be in a relationship. Having been around with people in various stages and types of romantic relationships has given me a fair picture of what's it like. Yeah, some may disagree and say that to really know one is to be in one. I do concur but it does not debunk what I so far understand about relationships. It is the same as I don't have to be a woman to understand the basics of women's concerns.

Being in a relationship has its ups and downs. There are high moments and low ones. It's a life bound by the same economic, political, social and cultural conditions, blah blah blah. Just like being single.

I do believe that everyone has to have someone with them. But it is not necessarily with a romantic someone.

I am single but I am not alone. I've never felt alone and it's probably due to the constant presence of comrades, family and friends. It's a belongingness that works for me now.

I don't mean to say that I'll be single for life. Romance is not known to be ageist. And yeah, I will take THAT step sometime, somehow.

As matters stand now though, I am happy being single. Anyway, who says that happiness cannot be had single-handed?

* Title was suggested by G: the ultimate sensational single (?) guy.

28 comments:

Kiks said...

against all odds, pinost pa rin.

walang tinge of bitterness?

pero aminin, galit ang word verification ko.

[G] said...

dont believe kiks, matandang dalaga na kasi sya.

sino si A? tanong ng audience.

sagot ng bubwit: L talaga sya.

kawadjan said...

"I am single but I am not alone."

-- amen, pareh. i believe (said a la miss gay contestant) that you only need to surround your self with genuine friends and you can be as happy. a lover is just the icing on the cake.

Lyka Bergen said...

The LTE Sisters used to validate single-hood by sealing close bonds with each other. But at the end of the day, each still looks for that 'someone' to get one's hands on the crown.

Mugen said...

Parang nagrereinforce ka ng isang bagay sa sarili mo. Joke! Hehehe. Nakikiisa ako sa iyong pagiging single. Kaunting, kaunti na lang, maari akong gumawa ng bagong pact na higit na magpapatibay sa aking singleblessedness. Kelangan ko lang maging mas bato pa. :)

mel beckham said...

i agree with ate lyka. at the end of the day when you think about it, may kulang talaga that your friends or family can never fill....

....but after a few orgasms, nakakalimutan ko na rin. LOL

Elyong said...

For now, you are single and happy... enjoy the moment.. hehehe

Yj said...

oo nga... enjoy the moment... masarap kaya maging single....

masarap lumandi pag walang nakabakod sayo nyahahahaha

jericho said...

@kiks: sa'yo yun. tse! hehe
@G: si AL?
@kawadjan: nakakataba ang icing diba? chos!
@lyka: guess it's different strokes for different folks ;)
@mugen: may kasamang blood compact?!
@mel: hahaha . true! lol
@elyong: yes, for now. ;)
@Yj: hahaha. walang cat to watch. :D

the donG said...

i know some people livign single happily. it might be challenging but im sure if that's what makes you happy, then i think itll work.

Abou said...

kapag single, gusto me ka relasyon.

pero kung minsan nasa relasyon ka na, naiisip mo pa rin na sana single ka pa

nasabi ko lang

Mac Callister said...

di ka pa nagka relationship before?

wow is that a choice ba or what?

sabagay makikiagree na muna me about happy being single kasi single din ako now e hehehe.mabuhay tayong mga single!

Rainbow Bloggers Philippines said...

Cast your nomination for the Rainbow Blog of the Week. By visiting this link:
http://www.rainbowbloggers.com/2009/02/rainbow-blog-of-week.html

You can nominate your friend’s blog and even your own blog.

-RBP Membership and Publicity
http://www.rainbowbloggers.com
“We are more than yellow pages”

olan said...

"I am single but I am not alone."

GOOD for you! But I have some point for you to ponder: YOU ARE SINGLE BUT ARE YOU COMPLETE? if not then you;ll say this:

"I am single but I am not alone. BUT I AM EMPTY!"

:( sad noh....

Anonymous said...

@dong: it still is working. so far. hehe
@abou: haha. magulo ang utak ng mga tao. lol
@Mac: haha. Mabuhay!
@olan: hmm. i've always believed that relationships is not about completing one's self. it's more of another arena for self-growth. kasi wala namang limit ang growth so there's really no completion point.

- jericho -

lucas said...

it's cool to be single. maraming advantages. hehehe!

isipipis said...

aaron, tumagos sa akin ito.

being single is not so bad after all.

thanks parekoy, kahit lagi kang nakikipagcyber. hahaha.

Ken said...

Ah, singledom.

KRIS JASPER said...

Just because you're single, that doesnt mean you're lonely. I agree.

Reading about your life, I know you have a lot with you... But Im hoping that your "other half" will come soon.

Roland said...
This comment has been removed by the author.
Roland said...

nasa 40 nba? ...wala lang, seems you are departing from ages 39 downwards... kaya siguro nakakaramdam ng ganyan. haha! =)

lahat tayo may nakatakdang kabiyak dito sa mundo. nagtatago pa yung sayo!

Girls Talk Celebrity Bloopers said...

Hi,

I was wondering since we have the same niche, it would really help our rankings as well as increase our hits by exchanging links. My link info is

Title: Girls Talk Celebrity Actors Models
URL: http://girlstalk.zengato.com

Please drop me a comment once you have added my link so that I can do the same for you site. Please provide me with the title of the link as well as the url.

Thanks,
Lea

Girls Talk Celebrity Actors Models

sendzki said...

ahw...hmmm tingin ko nga pero kelangan pa rin natin ng lifetime partner, no man is an island..bwaha, but a ninja is an island, lol, duh haha!

dabo said...

hoy baka gusto mong bumuhay ng mga patay na blog..lol ;) miss you kuya jericho!

Mac Callister said...

parang may mga sapot ns ng gagamba sa blog na to...asan kaya ang author?LOL

calling! calling!

日月神教-任我行 said...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

蔥油餅Jon said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

hangeng said...

If you are interested in buying a designer handbag thomas sabo charm club anhänger
you’ll need to visit a retailer who sells them. thomas sabo engelsflügel
These are generally specialty boutiques. thomas sabo armband
Another venue for purchasing designer ladies handbags anhänger kette
is from online retailers. There are many websites angebote thomas sabo ohrschmuck
that sell brand name designer ladies handbags and will ship ohrringe creolen
them right to your door. This often affords the consumer angebote thomas sabo uhren
the biggest selection and it also allows a chance to Armband mit Anhänger
compare prices. It’s important to be careful when purchasing a quality thomas sabo shop
designer bag in this way because you’ll want to be wary of imitations.